رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در دوران معاصر، پزشکان طلایه‌داران مجاهدت و جانفشانی در دوران دفاع مقدس و سال‌های سنگین شیوع کرونا بودند و در عرصه‌های خدمت‌رسانی عمومی، پژوهش، نوآوری و خودکفایی، ایران را به قله‌های افتخار و خودباوری رساندند.

پزشکان در همه عرصه‌های  ایران را به قله افتخار رساندند

محمد رئیس‌زاده روز پنجشنبه یکم شهریور در پیامی به مناسبت روز پزشک، اظهار داشت: تاریخ ایران عزیز سرشار از روایت های بی‌نظیری است که دستان شفابخش طبیبان این مرزوبوم در مقام واسطه‌ فیض الهی، نجات بخش روح و جان مردمان این دیار بوده است.

وی اضافه کرد: در دوران معاصر، پزشکان طلایه داران مجاهدت و جانفشانی در هشت سال دوران دفاع مقدس و سال های سنگین شیوع کرونا بوده‌اند و در عرصه های خدمت‌رسانی عمومی، پژوهش، نوآوری و خودکفایی، کشور عزیزمان ایران را به قله های افتخار و خودباوری رسانده‌اند. به حق که چنین فرهیختگانی وارثان شایسته پیشینیان پرافتخاری همچون ابن‌سینا، جرجانی و زکریای رازی و برزویه طبیب هستند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی یادآور شد: اول شهریورماه زادروز حکیم شیخ الرئیس ابوعلی سینای بزرگ مصادف با روز پزشک، فرصت مغتنمی برای پاسداشت مقام و جایگاه پزشکان عزیز است که همدلانه در کنار مردم و بیماران ایستاده‌اند تا قامتی خم نشود.

رئیس‌زاده افزود: ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و قدردانی و تشکر از زحمات ارزشمند همه همکاران عالیقدرم در راه خدمت به مردم، روز پزشک را به آنان تبریک می‌گویم و امیدوارم اکنون که یکی از اعضای شریف و شایسته جامعه پزشکی سکان اجرایی کشور را به دست گرفته است و در آستانه روز پزشک، با رای نمایندگان ملت، جراح عالیقدری برای وزارت بهداشت انتخاب شده است، با کاهش دغدغه های متراکم جامعه پزشکی، دغدغه‌ای جز خدمت علمی و عملی به بیماران نداشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.